Creating Space for Conversation and Peaceful Protest around Chauvin Trial

Dear Atlanta Public Schools Family,

Like many educators across our nation, awaiting the impending verdict in the Derek Chauvin trial created a certain anxiety and impatience within me. Many have opinions about this case, but now that the jury’s final decision has been announced, we must continue to create spaces for conversation and protest about this issue.

No matter the verdict itself, we can expect some to cheer and some to cry foul. At the same time, the verdict stands as the model of perfect justice for some while marking a travesty of justice for others. Hopefully, disagreements will remain civil; however, many expect some violence in the aftermath.

Our students, teachers, staff, and community members regularly express fears, worries, and questions about events they see almost every day on their televisions, computers, and phones. The trial combined with claims of police brutality and recent shootings including those in our own city have put many on guard for the next incident that could – again – be in our own city or neighborhood. For me, I remain ever anxious about how we create space for difficult conversations and, when necessary, peaceful protests.

As educators, we are charged with teaching our young scholars. In past years, we focused mostly on reading, math, social studies, and science. Our changing culture necessitated that we also focus on social emotional learning and life skills. Today, we must also prepare our students to address social justice and other challenging, polarizing circumstances not found in textbooks.

In short, we cannot shy away from these conversations nor from the need for some to protest. We must recognize that social justice can take on different meanings for different segments of our communities and strive to find agreement among disagreement.

We created the new Center for Equity and Social Justice for this very reason. This new center provides guidance and resources to enable our teachers, staff, students, and community to equip themselves with the tools for productive conversations that lead to peace, love, and understanding as well as those tools required for the responsible airing of grievances through petition or protest.

In her own blog, Tauheedah F. Baker Jones, our Chief Equity Officer, shares her insights and provides resources for educators, parents, and young people who must continue to create spaces for conversation.

As you strive to cope and understand, I encourage you to explore these resources so that you can navigate through the difficult discussions.

Yours in Service,

Dr. Lisa Herring

TEMA: Crear espacio para la conversación y la protesta pacífica en torno al juicio del oficial Chauvin

Estimadas familias de Atlanta Public Schools:

Al igual que muchos educadores en toda nuestra nación, esperar el veredicto inminente en el juicio de Derek Chauvin creó cierta ansiedad e impaciencia dentro de mí. Muchos tienen opiniones sobre este caso, pero ahora que se ha anunciado la decisión final del jurado, debemos seguir creando espacios para la conversación y la protesta sobre este tema.

No importa el veredicto en sí, podemos esperar que algunos aplaudan y otros se quejen. Al mismo tiempo, el veredicto se erige como el modelo de justicia perfecta para algunos mientras marca una parodia de la justicia para otros. Esperemos que los desacuerdos sigan siendo civiles; sin embargo, muchos esperan algo de violencia después.

Nuestros estudiantes, maestros, personal y miembros de la comunidad expresan regularmente temores, preocupaciones y preguntas sobre los eventos que ven casi todos los días en sus televisores, computadoras y teléfonos. El juicio combinado con denuncias de brutalidad policial y tiroteos recientes, incluidos los de nuestra propia ciudad, ha puesto a muchos en guardia por el próximo incidente que nuevamente podría ser en nuestra propia ciudad o barrio. De mi parte, sigo siempre ansiosa en cuanto a cómo creamos espacio para conversaciones difíciles y, cuando sea necesario, protestas pacíficas.

Como educadores, estamos encargados de enseñar a nuestros jóvenes estudiantes. En años pasados, nos centramos principalmente en la lectura, las matemáticas, los estudios sociales y la ciencia. Nuestra cultura cambiante requería que también nos centráramos en el aprendizaje emocional social y las habilidades para la vida. Hoy en día, también debemos preparar a nuestros estudiantes para abordar la justicia social y otras circunstancias difíciles y polarizantes que no se encuentran en los libros de texto.

En resumen, no podemos rehuir estas conversaciones ni la necesidad de que algunos protesten. Debemos reconocer que la justicia social puede asumir diferentes significados para diferentes segmentos de nuestras comunidades y esforzarnos por encontrar un acuerdo entre los desacuerdos.

Creamos el nuevo Centro de Equidad y Justicia Social por esta misma razón. Este nuevo centro proporciona orientación y recursos para que nuestros profesores, personal, estudiantes y comunidad se equipen con las herramientas para conversaciones productivas que conduzcan a la paz, el amor y la comprensión, así como las herramientas necesarias para la presentación responsable de quejas a través de peticiones o protestas.

Tauheedah F. Baker Jones, nuestra Directora de Equidad, comparte sus ideas y recursos a continuación para educadores, padres y jóvenes que deben seguir creando espacios para la conversación.

A medida que se esfuerzan por hacer frente y entender, los animo a analizar estos recursos para que puedan manejar estas discusiones difíciles.

Saludos cordiales,

Dra. Lisa Herring

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